RECENZIJA: SANITARIUM CD JA HOĆU VIŠE / REŽIM / SAMOSTALNO

Dugo sam, godinama, čekao da se pojavi domaći autorski bend koji peva na srpskom, a koji će...

Da li ste spremni za BES? Novi bend singlom „Svetionik“ najavljuje prvi album!

Poslednjih godina na domaćoj rock sceni, u senci svih zbivanja na ovim prostorima...

Bredli Kuper režira film o legendarnom kompozitoru

Biće to drugi film da ga Bredli Kuper režira nakon prvenca "Zvezda je rođena" (A Star Is Born) i...

Treći Kaleidoskop kulture, koji će ove godine biti održan od 4. septembra do 9. oktobra, otvoriće umetničko-programski koncept „Liman 5”, u Novom Sadu, na mestu gde se susreću industrijsko nasleđe i savremeno stvaralaštvo.

Četiri dana svečanog otvaranja na prostoru nekadašnjeg Velikog Limana kroz pet umetnosti – arhitekturu, književnost, vizuelnu, primenjenu i izvođačku, predstavljaće uvertiru u pet nedelja, tokom kojih će se programi predstavljati širom Novog Sada, pružajući posetiocima priliku da izaberu i stvore sopstveni kaleidoskop kulture.

Programi Kaleidoskopa kulture biće dostupni i onlajn, čime će pristup publici biti veći i u skladu sa novim okvirima decentralizacije kulture. Iskustvo Fondacije „Novi Sad – Evropska prestonica kulture” stečeno kroz jačanje novosadske umetničke scene, jeste da je podrška onlajn posetilaca velika, što daje novi podstrek kako kultura može da se razvija, uz to stvarajući i novu publiku.

Jedinstven podvig u Srbiji i regionu je najbolji opis ovogodišnjeg Kalidoskopa kulture. Svojom kulturom zajedništva, uključujući sve Novosađane, on ne samo što nadilazi uobičajeni pristup kulturi, već ovogodišnjom organizacijom, uživo i onlajn, prevazilazi ograničenja nametnuta koronom. Svečano otvaranje je utoliko važnije jer se dešava u prostoru gde je kultura dijaloga pokazala da kao društvo, bez obzira na različita viđenja, često i nepoverenje, imamo snage da komuniciramo i stvaramo zajedno”, rekao je direktor Fondacije „Novi Sad – Evropska prestonica kulture“, Nemanja Milenković i dodao da je Kaleidoskop kulture svojevrstan primer projekta koji nastaje i razvija se kroz smernice i uključivanje svih aktera – umetnika, ustanova kulture, nevladinih organizacija, građana i posetilaca, iz čega prozilazi jak programski koncept.

Kultura zajedništva kroz jedinstven umetničko-programski pristup započeće ovogodišnjim svečanim otvaranjem, uz učešće Srpskog narodnog pozorišta, Internacionalnog festivala alternativnog i novog teatra „Infant”, Bitef teatra, Šabačkog pozorišta, teatra Mimart, umetničko-produkcijskog kolektiva Karkatag i Obnova film festa. Na otvaranju će biti održana i izložba o „Velikom Limanu”, predstavljanje slobodnih umetnika iz nekadašnje „Kineske četvrti”, te izložba studenata sa smera za Scenski dizajn Fakulteta tehničkih nauka.

Nakon svečanog otvaranja, publiku ispred Fabrike čekaju pozorišne predstave ispred Lančare i Gvožđare, performans ispred Kulturne stanice OPENS, gde će biti i projekcija dečijih filmova, zatim umetničke, vizuelne i zvučne instalacije kod Gvožđare, Fabrike i Čeličane, ispred Skladišta i na Mostogradnji. Izložbe fotografija takođe će biti na više lokacija, a to su Čeličana, Radionica, Gvožđara i Menza, ispred koje će biti i projekcija filmova.

Glavna ideja ovogodišnjeg otvaranja Kaleidoskopa kulture, očuvanja i promocije nasleđa kroz moderni izraz, se možda najbolje ogleda u izvođenju multimedijalnog operskog spektakla „Rigoleto”. To je prvi put da će ova opera, nakon skoro 170 godina od premijere u Veneciji,  biti izvedena na otvorenom, uz specijalnu video projekciju na fasadi dugoj 50 metara.

„Pravi je trenutak da pružimo jedni drugima ruke – možda sada po prvi put i da zapravo pokušamo da operski umetnici izađu iz operske zgrade i ostvare jednu sjajnu sinergiju sa drugim načinom razmišljanja i drugim prostorom. Kada se ovakvim, velikim projektima , stvaraju nove okolnosti, zajednica raste i tako se zapravo biva prestonicom kulture“, rekao je reditelj Aleksandar Nikolić.

„Rigoleto”, pod dirigentskom palicom Argentinca Luisa Gorelika, urađen u koprodukciji sa najstarijim srpskim teatrom, Srpskim narodnih pozorištem, publika će imati prilike da pogleda 7. septembra kod Češkog magacina.

Detaljan program trećeg Kaleidoskopa kulture sa satnicom moći ćete da pronađete na sajtu: http://kaleidoskopkulture.com/sr/

IzvorPress